O filmu
Životnu priču i umjetničku karijeru Borivoja Dovnikovića Borde oblikovale su povijesne smjene epohalnih društveno-političkih sustava: te se smjene (od Kraljevine Jugoslavije, NDH, SFRJ-a, do Republike Hrvatske) jasno razaznaju u opusu ovog svjetski priznatog animitora; uz (za ovakvu priliku) neophodnu napomenu da je Bordo od ozbiljne i studiozne filmske kritike prije svega prepoznat kao Advokat običnog čovjeka. Do takvog lika ne dolazi se putem anegdote, zanimljive storije ili vješte naracije, već putem likovne strukture, jer gledatelj vjeruje figuri koja je ipak samo crtež, tj. doveden je u situaciju da vjeruje iluziji, a da bi joj povjerovali, ta iluzija mora biti životna, istinita i jednostavna. Upravo je taj običan čovjek tema ovoga filma, u kojemu, netipičnom rekonstrukcijom autobiografskih svjedočenja dovodimo autorov život u direktnu vezu s njegovim ingeniozno raskošnim umjetničkim ostvarenjima, stripom, animiranim filmom i karikaturom, a s posebnim naglaskom na autorovu sjajnu a univerzalnu animatorsku etidu o Školi hodanja – izdvajamo samo one dijelove umjetnikovog života na temelju kojih on progovara o svakodnevnoj borbi običnog čovjeka u konstantnom sukobu s društveno političkim zadatostima i prirodnim zakonima.
Škola hodanja 2 nudi portret običnog čovjeka kroz dugu epohu umjetnikovog života, koji je svjedočio izazovnim društvenim i političkim previranjima, fokusirajući se na one momente u kojima sam umjetnik postaje, na neki način, svoj glavni lik. Kroz kombinaciju Bordinih animiranih ostvarenja, stripova i karikatura, ovaj film nastoji progovoriti o slobodi stvaralaštva i traži odgovor na vječno pitanje: da li postoji sustavno okruženje u kojemu zaista i istinski šetamo ili hodamo hromo, onako kako to čini univerzalni Bordin junak.