U ponedjeljak 19. 12. u 19 sati u Dokukinu KIC u suradnji s Veleposlanstvom Kraljevine Norveške u RH predstavljamo norvešku snimateljicu Marte Vold koja se istaknula svojim radom na nizu zapaženih dokumentarnih i igranih naslova. U masterclassu koji je naslovljen Profesija: Snimateljica Vold će govoriti o snimateljskom radu i upotrebi kamere u dokumentarnom filmu, ali i podzastupljenosti žena u snimateljskom poslu. S razvojem tehnologije i sveprisutnosti malih, pokretnih digitalnih kamera postaje sve lakše snimiti dokumentarni film ali i sve važnije kako on „izgleda.“ Uloga je snimatelja da u dogovoru s redateljem uspostavi vizualni jezik filma, definira atmosferu i ugođaj koji najbolje podupire priču koju želi prenijeti. Kadriranje, osvjetljenje i pokret temelji su snimateljskog posla, no u dokumentarnom filmu najviše su podložni neplaniranim promjenama, gubitku kontrole i potrebnoj adaptaciji. Vold će se dotaknuti i teme podzastupljenosti žena u filmskoj industriji koja je posebno naglašena u profesiji snimateljica, pa tako i u Hrvatskoj (niti 3%) gdje snimateljice iznimno rijetko dobivaju priliku snimati dugometražni igrani film. Od 1990. do danas samo je pet snimateljica snimilo domaći film, od kojih su čak tri nagrađene (prema podacima iz 2019.). No, ohrabruje podatak da posljednjih godina najveći interes novih generacija za odsjek snimanja na Akademiji pokazuju upravo mlade žene. Masterclass će moderirati redatelj Igor Bezinović.
Uoči masterclassa zagrebačka publika imat će priliku u Dokukinu KIC vidjeti dva filma na kojima je Marte Vold radila kao koredateljica i direktorica fotografije. U subotu 17. 12. u 20:30 sati na programu je dokumentarac Divlji srodnici (2017.) Jumane Manne o Svjetskoj banci sjemena koja je smještena na norveškom otoku Svalbard, u blizini Sjevernog pola, svojevrsnoj Noinoj arci u kojoj je pohranjeno više od milijun uzoraka sjemenja biljaka iz čitavog svijeta. Film propituje važne teme kao što su bioraznolikost, održivi razvoj, klimatske promjene, korporativne politike i otpornost, a nagrađen je na CPH:DOX-u, Dokufestu i Sheffield IDF-u. U nedjelju 18. 12. u 19 sati na programu je egzistencijalistička komedija Van sebe (2014.) Olea Giævera o muškarcu koji u krizi srednjih godina odluči ostaviti sve, spakirati ruksak i otići u prirodu. Čeka ga uglavnom mirna, na trenutke opasna avantura, jer koliko god zabavno bilo trčati gol po divljini, uvijek je moguće naletjeti na strance u neočekivanim trenucima. Film je dobitnik prestižne nagrade Europa Cinemas Label na Berlinaleu.
Ulaz na masterclass je besplatan dok je ulaznica za projekcije filmova Van sebe i Divlji srodnici 22 kune.
Marte Vold (1978.) studirala je na Nordland koledžu za umjetnost i film u Lofotenu, Nacionalnoj umjetničkoj akademiji u Oslu i Norveškoj filmskoj školi u Lillehammeru na kojoj je 2008. postala diplomirana snimateljica. Verzirana u likovnoj i filmskoj umjetnosti Marte Vold podjednako izlaže svoje redateljske i snimateljske radove u galerijama i kinodvoranama. Kratkometražni film Totem (2015.) koji je producirala i režirala prikazan je na prestižnom filmskom festivalu New directors, New films u MoMa-i, a 2018. korežirala je dugometražni dokumentarac Letters s Jerom Yunom. Kao direktorica fotografije Vold je posljednjih godina radila na nekoliko dugometražnih filmova, uključujući nagrađivani igrani film Van sebe (2014.) Olea Giævera, dokumentarce Wild Relatives (2017.) i Foragers (2022.) Jumane Manne koji su prikazani na Berlinaleu i u MoMa-i, Him (2021.) Gura Brusgaarda i Weight (2022.) Thomasa Østbyea. Vold trenutačno radi kao snimateljica i redateljica na svojem dugometražnom dokumentarnom projektu The Whale. Živi i radi u Oslu.