Snajka: Dnevnik očekivanja

Snajka: Diary of Expectations

O filmu

“Snajka: Dnevnik očekivanja” je participativno-opservacijski dokumentarac o hrvatsko-romskom paru, Tei i Mirsadu, njihovoj kćerki Fridi i pokušaju zajedničkog života, razapetog između pritisaka obitelji i kompromisa na koje su oboje spremni pristati. Mirazi koje su dobili ekonomski su i kulturalno praktički nespojivi pa je pred njima nezahvalan izazov balansiranja vlastite obiteljske prtljage, prikvačene kao ostavština prošlih generacija na putu između Hrvatske i Kosova. Povezani željom da pronađu rješenje za nerealna očekivanja svojih obitelji, Tea i Mirsad upustiti će se u kompleksnu igru prilagodbe što će se u konačnici pokazati utegom u njihovoj vlastitoj intimi. Ovaj izuzetno osoban film razotkriva niz obiteljskih rituala, tradicijskih stereotipa, pa i kulturnog rasizma, u kojima dvoje zaljubljenih pokušavaju pronaći pravu mjeru između zadovoljavanja slike koju o njima imaju njihovi roditelji i potrebe da zadrže svoje autentično ja i žive prema vlastitim vrijednostima. Tea i Mirsad će roditeljima uporno pokušavati biti poslušna djeca, a svojoj kćerkici Fridi slobodoumni mama i tata što se čini kao nemoguć zadatak, svoj ljubavi unatoč.

 

 

Redateljica i scenaristica: Tea Vidović Dalipi
Montažerka: Jelena Maksimović
Snimateljice: Tea Vidović Dalipi, Dinka Radonić
Dizajner zvuka: Luka Gamulin
Mikser zvuka: Tihomir Vrbanec
Snimatelji zvuka: Hrvoje Radnić, Eroll Bilibani
Kolorist: Marco Duretti
Dizajner grafika: Zlatko Zlatković

Producent: Oliver Sertić (Restart)
Koproducenti: Stefano Tealdi (Stefilm), Bujar Kabashi (Möbius)
Izvršni producenti: Vedran Senjanović, Oliver Sertić
Pridruženi producenti: Vanja Jambrović, Eroll Bilibani, Elena Fillipini, Edoardo Fracchia
Izvršni producent (razvoj): Tibor Keser
Asistentice produkcije: Zrinka Košar, Suzana Erbežnik, Margherita Cavalli
Produkcija: Restart (HR)
Koprodukcija: Stefilm (IT), Al JAzeera Balkans, Möbius (XK)
U suradnji s: Tabahana Films (XK)

jezici: hrvatski, albanski, engleski, romski
radni naslovi: Snajka traži sreću / Snajka

 

Ostale projekcije:

Kino distribucija – Hrvatska (start: studeni 2023.)
Kinedok katalog 2024./2025.

 

Projekt razvijan i predstavljan na:

Priča u kojoj ne nedostaje ni drame, ni akcije, ni zapleta, ni raspleta i toliko je zapravo dinamična da bi se po njoj mogao snimiti igrani film. Dokumentaristički, sirovo i posve autohtono.
Jelena Ružić, Večernji list (HR)

Ritmički vrlo precizno montiran film, koji teče poput sirupa. Pun zabavnih anegdota i vrijednih rasprava…
Murat Türker, Biamag (TR)

Film koji bi svi mi trebali pogledati…
Ballsor Hoxha, Kultplus (XK)

Veliki filmski događaj, parče doxa kojeg bismo morali uzimati češće od antibiotika. „Snajka: Dnevnik očekivanja“ pršti od nježne iskrenosti i neosude – redateljica s krajnjom pažnjom klizi po svim razlozima i svačijoj muci predrasude. Odlučna je i u prokazivanju rasizma kojem je Mirsad neprestano izložen, svjesna koliko njihova priča može poslužiti u ljekovite svrhe posrnulog društva. Autorska suspregnutost Tee Vidović Dalipi vrijedna je divljenja. Njezin je melankolični neorealizam i neposrednog snimateljskog zadatka lišen bilo kakve komentarske tezičnosti, a trpka svedenost gole stvarnosti prodire nam do kosti i srca.
Davor Špišić, Telegram (HR) 

Film ‘Snajka: Dnevnik očekivanja’ treba smatrati filmskim uspjehom. Njegova vrijednost za uspostavljanje dijaloga među kulturama čak je i veća od toga. Marko Stojljiković, Cineuropa

Snajka je na kraju veliki uspeh, priča o ljubavi i porodici, o razumevanju i nerazumevanju. Vidović nas uči kako se živi s drugima: nije ljubav uvek lepa, nije razumevanje uvek lako. Poenta je u tome da stalno pokušavamo, da ne odustajemo, da razgovaramo i da ne zaboravimo da su i drugi ljudi baš kao i mi – osećaju bol i strah. I vole (nas). Tea Davidović Dalipi je svoj filmski prvenac napravila s velikom nežnošću i razumevanjem, uprkos tome što se ranije nije bavila filmskim poslom.
Milan Živanović, XXZ (RS)

U većini odabranih scena, autorka zadržava autentičnost u portretisanju svog supruga, ne manipulišući pritom patosom ili pak stereotipnim profilisanjem pripadnika određene manjine. Autorka vešto produbljuje osnovno pitanje kulturoloških očekivanja, pretvarajući film u verodostojan i slojevit prikaz onoga što ista podrazumevaju. Time, dalje, pažljivo obrađuje lokalne specifičnosti i, kroz njih, opšte, univerzalne dileme.
Isidora Mitri, FCS (RS)

Dopustite da zamišljamo da je ovaj film glasnik boljeg doba za romsku vidljivost i reprezentaciju, i da nas u bliskoj budućnosti čekaju filmovi romskih redatelj(ic)a – svih vrsta, rodova i žanrova – autentični, beskompromisni, kamerom u čelo, sve po spisku.
Mima Simić, Kulturpunkt (HR)

‘Snajka: dnevnik očekivanja’ o braku Zagrepčanke i Roma s Kosova filmska je lekcija iz tolerancije.
Zrinka Pavlić, tportal (HR)

 

Tea Vidović Dalipi je sociologinja, istraživačica migracija i kulturnih identiteta i redateljica-debitantica. Rođena je u Zagrebu 1986. godine odkad je niz godina kovala ulogu kćeri i starije sestre, a potom ulogu supruge  i majke. Školovala se u Zagrebu na Filozofskom fakultetu te u Erfurtu u Njemačkoj. Završava Mirovne studije u Zagrebu i započinje dugogodišnju suradnju s Centrom za mirovne studije gdje je razvijala programe vezane za azil i migracije. Aktivna je članica civilnog društva u Hrvatskoj gdje surađuje s brojim pojedincima, organizacijama i incijativama čiji je fokus zaštita ljudskih prava i djelovanje u zajednici. U radu njeguje interdisciplinarnost i multiperspektivnost – zato kombinira metode i njeguje suradnju s drugima. Tako se i našla u dokumentarnom filmu kada je 2013. Godine upisala Restartovu Školu dokumentarnog filma. Velika želja da svlada tehniku kojom će moći dijeliti svoje viđenje migracija i svijeta, pretvorila se u produkciju filma ‘Snajka: Dnevnik očekivanja’, snimanog punih deset godina.

Snajka: Dnevnik očekivanja

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.