Bi’će žensko

Will be a Girl

O filmu

ʻBiʼ će ženskoʼ kratki je dokumentarni film u tročinskoj strukturi koji propituje duboko ukorijenjene patrijarhalne obrasce kroz međugeneracijski dijalog autorice Anite i njezine babe Gojke u ruralnoj Bosni. Zbog nadolazećeg procesa transformacije u majku, Anita je uzbuđena, ali i nesigurna, pa po savjete i emocionalnu podršku odlazi iz Zagreba svojoj babi u Bosnu s kojom ima prisan odnos. Gojka je mudra, topla i bistra žena na pragu devedesete koja cijeli život živi u malom selu u patrijarhalnoj sredini koja je ženu, u odnosu na muškarca, često stavljala u inferiorniji položaj i oduzimala joj glas.

Poruke koje autorica čuje vezane za porod, majčinstvo i osobito odgoj ženskog djeteta, potiču je da se po povratku kući ozbiljno suoči s njima, kreativno ih obradi
i jednom zauvijek pokuša pokidati patrijarhalne niti koje se nepromijenjene prenose iz pokoljenja u pokoljenje. Neke od babinih poruka, autorica će ostaviti na životu njenoj i sljedećim generacijama, dok druge poništava i pronalazi im alternativu. Autorica svo vrijeme nastoji osvijestiti transgeneracijski prijenos babinih vrijednosti na svoju kćer, na novo žensko biće koje dolazi i u njih intervenirati. Što je ostavila, a što “otkačila” i kako je baba reagirala, saznajemo devet mjeseci nakon poroda kada autorica ponovno posjeti babu s bebom djevojčicom u naručju.

Redateljica i scenaristica: Anita Čeko
Snimateljica: Andrea Kaštelan
Montažerka: Hrvoslava Brkušić
Animacije: Ivana Pipal
Dodatne snimke: Anita Čeko

Producent: Oliver Sertić
Pridružena producentica: Vanja Jambrović
Asistentica produkcije: Zrinka Košar
Produkcija: Restart

jezici: hrvatski, bosanski

Anita Čeko magistrirala je filmsku dramaturgiju na Akademiji dramske umjetnosti i psihologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, a trenutno se educira i za psihodramsku psihoterapeutkinju u Centru za psihodramu Zagreb. Radi kao scenaristica i dramaturginja, bavi se filmskom edukacijom djece, mladih i odraslih. Njezin scenarij ‘Viktorija’ (2020.), nagrađen je na natječaju udruge Ars Septima, ‘Čudna jada’ (2014.) – razvijan je u sklopu scenarističkog programa Branko Bauer DHFR-a, a scenarij ‘I bili smo pingvini’  (2013.) razvijan je kao TV dramska serija redatelja Ivana Sikavice. Kao koscenaristica surađuje na razvoju dramske TV serije ‘Sjene u mraku’ u produkcijskoj kući Castor Media. S udrugama Bacači sjenki, Djeca susreću umjetnost i Tvornica umjetnosti radi kao autorica i voditeljica filmskih programa za djecu, mlade i odrasle. U dječjem programu HRT-a (2019.) sudjeluje kao autorica adaptacija bajki za najmlađe gledatelje. Piše i dramske tekstove te radi kao dramaturginja na kazališnim projektima. Od 2021. Sudjeluje na međunarodnom osmomjesečnom programu New Stages South-East Goethe-Instituta na kojem razvija dramski tekst. Od 2008. do danas polaznica domaćih i inozemnih radionica iz područja filma i kazališta.  Aktivna je članica Saveza scenarista i pisaca izvedbenih djela – SPID i Kinokluba Zareb u kojem snima prve autorske filmove. Samostalno je režirala dva dokumentarna filma, ‘Jabuka, tri dvopeka, jogurt’ (2019.) i ‘Blizina’ (2019.), prikazanih na više festivala.

Bi’će žensko

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.