Dva Restartova filma osvojila su nagrade na 64. izdanju Beogradskog festivala dokumentarnog i kratkometražnog filma, od ove godne poznatog i pod nazivom Martovski festival, održanom od 30.3. – 2.4. u Domu omladine. ‘Sve, još uvijek, u orbiti‘ Daneta Komljena i Jamesa Lattimera osvojio je Grand Prix u kategoriji eksperimentalnog filma i video arta. ‘Izuzetne kompozicije koje dočaravaju prirodu i melanholiju različitih prostora, unutrašnja energija kadrova koji svojim dužinama dobijaju na snazi, angažuju intuiciju gledaoca i dopuštaju mu da zaista proživi posebnost mesta, utopijsku viziju gradnje novog i nestanka drugog grada. Tok filma autori grade na izrazitoj asocijativnoj dramaturgiji i vizuelnoj naraciji koja postaje poezija.’, rekli su između ostalog iz žirija koji je djelovao u sastavu: Jelena Stanković (direktorica fotografije), Miroslav Karić (povjesničar umjetnosti) te Ana Adamović (fotografkinja). Među strukovnim nagradama festivala, nagradu za najbolji dizajn zvuka i muziku, odnijeli su Aleksandar Protić, dizajner zvuka i Nemanja Mosurović, autor muzike Restartove manjinske koprodukcije ‘Zid smrti, i tako to‘ Mladena Kovačevića ‘jer su ukupnom zvučnom slikom uspeli da približe gledaoce unutrašnjem svetu glavne junakinje, vozačice motora na zidu smrti, na poseban i originalan način’. Ovu nagradu dodijelili su, redatelj Ivan Stefanović, direktor fotografije Miloš Spasojević i montažerka Aleksandra Milovanović.
“Spajajući elemente i pristupe filmskog eseja, eksperimentalnog dokumentarca i vizuelno-poetskih struktura bliskih video praksama ‘Sve, još uvijek, u orbiti’ u 23 minuta donosi fascinantnu priču o nastanku i izgradnji Brazilije, funkcionišući kao svojevrsna posveta idejama, pokretima, vizijama o boljem društvu u budućnosti, ali i kao snažna metafora o današnjem civilizacijskom trenutku i kolektivnom iskustvu sveta koji, čini se, zatvara sve mogućnosti o novim, velikim društvenim snovima.
“Izuzetne kompozicije koje dočaravaju prirodu i melanholiju različitih prostora, unutrašnja energija kadrova koji svojim dužinama dobijaju na snazi, angažuju intuiciju gledaoca i dopuštaju mu da zaista proživi posebnost mesta, utopijsku viziju gradnje novog i nestanka drugog grada. Tok filma autori grade na izrazitoj asocijativnoj dramaturgiji i vizuelnoj naraciji koja postaje poezija. Ta logika poezije se opire racionalnom i konvencionalnom, ali korespondira sa arhetipskim i lirskim u gledaocu”.
Obrazloženje žirija za film ‘Sve, još uvijek, u Orbiti’.
Selektorica eksperimentalnog programa: Marta Popivoda